1/18/2015

La route des Scrappeuse Défi #1

Les filles de Scrap aux puces ont mis tout un beau défi sur le forum: La Route des Scrappeuse.
 
The Design Team from Scrap aux puces are taking us on a trip around the world, we are getting to know scrapbooking artists and challenged to  create a page inspired by that artist.
 
Cette fois on s'inspire du travail de Lisa Griffith pour notre page.
This time, we are getting inspiration from Lisa Griffith for our page
 
Voici ma page pour ce 1er défi. J'ai utilisé une technique de glacis pour le fond que nous avons appris avec Donna Downey lors de notre cours Inspiration Wednesdays de Janvier.
For this 1st page, I used technique that was taught by Donna Downey during her recent Inspiration Wednesday class.
 
 
Les photos doivent être en noir et blan ou en sépia. Pour ma part, j'avais cette vieille photo des soeurs jumelles de ma mère que je souhaitais fairedepuis un bout. Malheureusement, les jumelles Nora et Dora sont décédés de maladies infantiles avant l'âge de 2 ans. Je vais offrir cette page à ma mère comme souvenir de ses deux soeurs.
 
The picture has to be black & White or sepia. I had this picture of my mom's twin sisters that I have been wanted to do for a while, I thought that it would be perfect for this challenge. The twins Nora & Dora, unfortunatly passed away while they were under 2 years old. I will give this page to my mom as a souvenir of her sisters.
 
Le combo couleur que l'on doit utiliser:
The color combo we had to use:


 
  Le blog de Lisa /  Lisa's Blog
Lisa Griffith (USA) http://thepaperattic.blogspot.ca /
 
 
Photobucket

No comments: